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마드리드 말라리아 퇴치 자선 행사 외

알 수 없는 사용자 2008. 12. 17. 21:36
#1. 'IKER vs RAFA' 자선행사

- (YouTube VIDEO) 1/4 : 선수 소개+레이싱, 1/4 : 레이싱+테니스, 3/4 : 축구, 4/4 : 축구
네 조각의 영상 구석구석에 잠깐씩 등장하니 눈 크게 뜨고 잘 찾아봐야함ㅋ

-레이싱은 종목이 종목이다보니 소수정예만 뽑아 한 것 같고

-행사 이름에 있는 IKER가 누군지 모르겠다 했더니 그 유명한 카시야스 였... 2002년 월드컵으로 그나마 아는 이름, 축구하는 동안 20분도 안되는 영상 클립마저도 빨리감기 해댄 걸보면 나는 진정 축구와는 가까워질 수 없는 사이인가..;; 놀레가 별로 뛰질 않아서, 정확히 말하면 나와 있어도 눈에 띄질 않아서 겠지만ㅋ 팬의 적나라한 한마디를 인용하자면 "He was running around cluelessly like a mad person." 으하하;;; 게다가 골 팡팡넣는 나달과 심하게 대비돼서 더 웃겨.ㅋ 유튜브 영상에선 못봤는데 놀레도 한 골 넣었다니 어찌됐든 헛발질만 한 건 아닌 듯.ㅎㅎ

-테니스는 테니스 선수+다른 종목 선수 이렇게 파트너로 계속 선수 바꿔가면서 한 것 같아. 축구는 그렇다치고 테니스 코트에 서 있는 놀레 등짝에 RAFA는 인상적~

-놀레 혼자 스페인 선수 아닌거 맞지?  나달이나 카스야스뿐 아니라 워낙에 쟁쟁한 선수들이라 스페인어 못하는 놀레는 살짝 꿔다놓은 보릿자루삘ㅎㅎ 물론 자선행사라는 의미가 더 중요한만큼 시간내어 열심히 한 것만으로도 충분하고~ ^^ (어떻게 외국인으론 혼자 끼게된 건지는 궁금해. 딱히 나달이 개인적으로 부탁해서 이뤄진 분위기같아 보이지도 않고..)

이 행사를 마지막으로 비시즌 떡밥은 마침표 찍는 건가? 맘잡고 훈련 시작할 시기가 한참 지나기도 했지ㅋ 건강하게 훈련해서 쑥쑥 성장한 모습으로  2009년에 반갑게 봅시다!!

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The winner of the action "The best from Serbia", in the category - the best personal brand, and promoting Serbia in 2008, is Novak Djokovic. As a result of his great success at world tournaments in 2008, especially at the Australian Open and the Masters Cup, Novak didn't have a serious competition. The organisers of the event, that has been held for the fifth time, are Ministry of trade and service, Serbian chamber of commerce and "Economic Review".



#3. Sponsors bring Novak $9.5m

Tennis players are the most lucrative faces for marketing campaigns both domestically and abroad.

Serbia’s Novak Djokovic assumes the place number eight with $9.5m, followed by Ana Ivanovic with eight million dollars. Bearing in mind Novak has received $10,507,627 of tournament prize money and additional $9.5m off court, the sum adds up to over 20 million. At 21, the Serb is already picking the fruits of the profession, whether or not his endeavours are strictly associated with tennis.

Djokovic’s family are also benefiting from the golden boy’s tennis stardom, and have arranged to organize a first ATP event in Serbia next year; they are planning to build a grandiose tennis academy in Serbia, while their personal enterprises are booming. The restaurant at Kopaonik mountain has been joined by the latest hype place – a club conveniently named Novak.

Djokovic has had a number of profitable sponsorship deals. The latest addition to the list is the Croatian supermarket chain Idea, while Novak is said to have received around €300,000 for the advertising campaign. His sponsors are also BMW Serbia, Hypo Alpe Adria Bank (€200,000 annually), Gala Voda, as well as Telekom Srbija, who contribute €300,000 per year.

The winner of the 2008 Australian Open is also one of the faces of the Adidas company, who have announced the production of a tennis racquet specially designed for Novak Djokovic. His contract with the racquet manufacturer Wilson will soon expire, while their competitors Head and Babolat have already launched an offensive to try and win the Serbian tennis star over, which might cost them $4.5m.



#4. 놀레 흉내내는 로딕 (이쪽도 자선행사에서)
어깨 들썩이는 거, 그냥 버릇이 아니라 어쩔 수 없이 하는거라 웃기 미안하지만 그래도 웃겨-0-;; 귀엽기도하고 ㅎㅎ (둘 사이 깨끗하게 정리됐으니까 이런 거 하는 거겠지?ㅋ)